Szukaj:Słowo(a): Rozkład jazdy autobusów Rumia
[Gdynia] Autobusy i trolejbusy pojadą inaczej

Dziś zaczynają obowiązywać nowe rozkłady jazdy gdyńskich linii 21, 152, 288 i 710. Trolejbus linii 21 jeżdżący z przystanku "Morska Estakada" do Sopotu, we wszystkie dni powszednie, zamiast o godz. 6.58 na trasę wyjeżdżać będzie o godz. 7.11.

Zmieni się także godzina odjazdu autobusu linii 288 z Gdyni Chylonii do Rumi. Zamiast o godz. 6.26, pojazd wyjeżdżać będzie w trasę o godz. 6.22. Na linii 152 łączącej Oksywie z Małym Kackiem, w dni powszednie zostaje wprowadzony dodatkowy kurs. Autobus z przystanku "Oksywia Dickmana" odjeżdżać będzie o godz. 7.17. Dodatkowy kurs wprowadzono także na linii 710. Tu, dodatkowy pojazd jadący w kierunku Grabówka pojawiać będzie się w Kaczych Bukach o godz. 6.57.
http://www.gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/811587.html

[Gdynia, Rumia] Koniec bezpłatnych kursów z Gdyni do Rumi

Od czwartku, 31 stycznia, zlikwidowane zostaną bezpłatne przejazdy autobusami linii 03, kursującymi na trasie z Tesco w Gdyni Chyloni do Urzędu Miasta Rumi.

- Linia ta była przeznaczona dla osób robiących zakupy w Tesco - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej. – Po przeprowadzonych badaniach okazało się jednak, że większość osób jeżdżących tymi autobusami nie robiła zakupów w hipermarkecie, a jedynie korzystała z bezpłatnych przejazdów. Linia została zlikwidowana na wniosek dyrekcji Tesco.
Od 1 lutego szykują się również drobne zmiany w rozkładzie jazdy ZKM. I tak na linii 170 w dni powszednie, podczas kursu z Pogórza Dolnego o godz. 13.37, autobusy dodatkowo zajeżdżać będą na przystanki "Elektrociepłownia - Kontenerowa" oraz "Terminal Promowy".
Na linii 193 zostanie uruchomiony dodatkowy kurs z Małego Kacka do Dąbrowy o godz. 16.52, a na linii 700 w dni powszednie zlikwidowany będzie kurs z przystanku "Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala" do Kaczych Buków o godz. 17.15.
Dodatkowo nie będzie kursów linii 720 z węzła F. Cegielskiej do placu Kaszubskiego oraz 740 z Kaczych Buków, Małego Kacka, Domu Marynarza i węzła F. Cegielskiej do Gdyni Dworca Głównego PKP.
Reda. Cetrum handlowe wycofało się z budowy 4 linii autobusowych

Nie powstaną cztery linie autobusowe, które miały ułatwić dojazd do Portu Handlowego Rumia - Centrum Auchan kupującym i pracownikom. Klienci są oburzeni. To kolejna niezrealizowana obietnica handlowców. Nie powstała droga, która miała prowadzić do hipermarketu z Redy, co spowodowało, że w korkach na krajowej "6" stoją nie tylko klienci centrum, ale i niezainteresowani kupowaniem tam kierowcy. Kolejna wpadka to otwarcie, które nastąpiło kilka dni po terminie, a informacja o opóźnieniu nie dotarła do setek klientów, którzy przyszli skorzystać z zapowiadanych megapromocji. Tych ostatnich też zresztą nie było.
(...)
Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska, tłumaczy stanowisko firmy krótko.

- Taką decyzję podjął Port Rumia. Jest ona związana z finansami - oświadcza.

Tymczasem, jak udało nam się ustalić, firma zapłaciła by ZKM Gdynia za organizację linii po ok. 1500 do 2 tys. złotych miesięcznie (w tym opracowanie m.in. rozkładu jazdy, który już jest zresztą gotowy, czy ubezpiecznie pasażerów na przystankach) i przewoźnikowi za obsługę czterech linii około 65 tys. miesięcznie (pod warunkiem, że, tak jak było w planach, jeden autobus obsługiwałby dwie linie).

Ponieważ rzecznik Auchan twierdzi, że jeśli klienci będą mocno naciskać na uruchomienie bezpłatnych linii autobusowych, to być może firma jednak weźmie te głosy pod rozwagę podajemy nr telefonu, pod który można dzwonić w tej sprawie; 058 778 8666 oraz adres mailowy centrum rumia@auchan.pl
Agata Grzegorczyk - POLSKA Dziennik Bałtycki

Rumia. 88-ka pojedzie dłuższą trasą

Autobus linii 88, jadący od dworca w Rumi przez Łężyce-Rogulewo, będzie mieć wydłużoną trasę. To efekt monitów mieszkańców i naszych publikacji. Od ponad roku mieszkańcy chcieli, by autobus kursował kawałek dalej, by dzieci wracające ze szkoły nie musiały iść do domu ok. 2 km ruchliwą szosą.
Od 3 listopada autobus liuniiu 88 odjeżdżający z dworca o 13.15 będzie kursował do cmentarza komunalnego, obok którego jest też szkoła. Przystanek będzie też przy ul. Górniczej. Na razie rozkład jazdy się nie zmieni.

(raf) - POLSKA Dziennik Bałtycki

mam pytanie do nie poruszających się autem- jak dojeżdżacie do pracy (w kieunku Gdyni) i z powrotem- autobusem J czy skm? to jest jakiś koszmar komunikacyjny dostać się na nasze osiedle z Gdyni. R się spóźniła i J uciekla mi sprzed nosa, z kolejki trzeba długo iść. Mam wrażenie, że Wejherowo się rozwija ale nie komunikacyjnie. Porażka na rozkładzie jazdy zkm wszystko ładnie się prezentuje, ale w rzeczywistości tak nie jest.
Dojeżdżający autobusem J - mam jeszcze pytanie - czy ten autobus rano jeździ punktualnie w str. Rumi czy się spóźnia?
ech babcie swoja droga sa upierdliwe... Ale -> zeby miec z nimi kontakt trzeba byc juz w autobusie :P I tu pojawia sie problem, poniewaz z tym "jestestwem" pojazdow jest różnie.
Najwiekszym z nich jest nietrzymanie sie rozkladu jazdy... kiedy to autobus z numerem 9 jedzie sobie 5 minut przed czasem bo kierowca chce miec dluzsza przerwe na dworcu w Rumi albo w ogóle nie jedzie bo... po co wyjezdzac z bazy?? Niestety czesto mialam taki problem i kwitlam na przystanku :/ Albo (takze czesty przypadek) kierowca jedzie sobie spacerowa predkoscia i podziwia widoki... a ja patrze na zegarek i zastanawiam sie... czy zdarze pomachac skm na pożegnanie czy tez uda mi sie przelecieć przez tory i cudem w nią wpaść...
W hierarchii MZK na pierwszym miejscu jest komfort kierowcy... potem pojazdy... potem cos... a na szarym koncu klient, który utrzymuje cały ten cyrk bo nie ma innego wyjścia!!
(aż dziwne, nikt nie zauważył tego art?)

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/574925.html?ses_nm=e083029954...

Wspólny bilet od 2008 roku

Czwartek, 2 marca 2006r.

1 stycznia 2008 roku z jednym biletem będziemy mogli dojechać z Pruszcza do
Wejherowa. Po trzech latach negocjacji Rada Metropolitarna Zatoki Gdańskiej
doszła do porozumienia w sprawie powstania związku komunikacyjnego.

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda, Żukowo, Pruszcz Gdański,
Kolbudy, Kosakowo i Luzino będą miały wspólne bilety, taryfę oraz dopasowane
rozkłady jazdy.
- Początek został zrobiony, od 1 stycznia 2008 nastąpi pełna integracja
transportu. Będzie wspólny zarząd dla całej aglomeracji - mówi Jan
Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego.
Teraz fachowcy od komunikacji miejskiej muszą dograć kluczowe kwestie
związane z rozliczaniem, angażowaniem przewoźników, ustaleniem cen etc.
Docelowo w projekt zaangażowana zostanie także Szybka Kolej Miejska.
- Wspólny bilet dla wszystkich miast to bardzo duży sukces. Ułatwi to przede
wszystkim życie mieszkańcom. Oczywiście, będzie to kosztować budżet Sopotu,
ale się opłaci - mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski
- W praktyce oznacza to przejazd autobusami, tramwajami, trolejbusami i
pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej na jednym bilecie - dodaje Wojciech
Szczurek, prezydent Gdyni.
Wczorajsze ustalenia spowodują, że zarządy komunikacji miejskiej w Gdańsku,
Gdyni i Wejherowie ulegną likwidacji, a w ich miejsce powstanie jeden z
siedzibą w Gdańsku. Właśnie ta kwestia budziła spore kontrowersje wśród
urzędników.
- Nie było ,obrony Częstochowy". Zależało nam na porozumieniu. Od początku
kibicowaliśmy powstaniu związku komunikacyjnego - wyjaśnia Błażej
Słowikowski z gdańskiego magistratu.

Bartłomiej Rabij (maj), (joś) - Dziennik Bałtycki

Wspólny bilet za trzy miesiące

W końcu! Po dwóch nieudanych próbach udało się utworzyć Metropolitarny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Ta instytucja w najbliższych miesiącach ma wprowadzić bilet ważny od Wejherowa po Pruszcz Gdański - w autobusach, trolejbusach, tramwajach i SKM, a za dwa lata całkowicie przejmie organizowanie komunikacji miejskiej w metropolii.
(...)
Tym razem się udało. - Wspólny bilet pojawi się w sprzedaży pod koniec wakacji - zadeklarował na środowej konferencji marszałek województwa pomorskiego Jan Kozłowski.
(...)
Wtedy (we wrześniu-przyp. e-reda.pl) właśnie w kasach po raz pierwszy w historii będziemy mogli kupić bilet ważny w pojazdach komunikacji miejskiej w Luzinie, Wejherowie, Redzie, Rumi, Kosakowie, Gdyni, Sopocie, Gdańsku, Żukowie, Kolbudach i Pruszczu Gdańskim. Dodatkowo bilet będzie uprawniał do przejazdów pociągami SKM na całej trasie biegnącej przez Trójmiasto - od Luzina do Pruszcza Gdańskiego.

Przygotowano trzy typy biletów - pierwszy, najtańszy, będzie umożliwiał korzystanie z komunikacji miejskiej na terenie metropolii, ale bez prawa jazdy SKM. Ważny przez miesiąc ma kosztować 140 zł, za 24-godzinny zapłacimy 12 zł. Bilet drugiego typu pozwoli na podróżowanie komunikacją miejską na terenie jednego z istniejących zarządów komunikacji (MZK Wejherowo, ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk) oraz pociągami SKM na całej trasie od Luzina do Pruszcza Gdańskiego. Ta wersja ma kosztować odpowiednio 170 zł (na miesiąc) i 15 zł (24-godziny). Najdroższy wspólny bilet będzie ważny we wszystkich autobusach, trolejbusach, tramwajach i pociągach SKM na terenie metropolii. Cena: odpowiednio 200 i 18 zł.

W sprzedaży będą również bilety ulgowe za połowę ceny.

Czy nie dało się taniej? - Te ceny to odzwierciedlenie tego, ile miasta obecnie dopłacają do swojej komunikacji publicznej - tłumaczy Kołodziejski. - Jeśli chcemy, by bilety w Trójmieście były tak tanie jak np. w Warszawie, musimy dopłacać do nich tyle, ile w stolicy.
(...)
Według naszych informacji, wzorem Gdyni w całym Trójmieście wprowadzone zostaną strefy taryfowe, a wzorem Gdańska pojawią się bilety czasowe, ale tylko jednogodzinne. Stanie się to jednak najwcześniej w przyszłym roku.

- Miasta-członkowie związku zadeklarowały gotowość do pełnej integracji już 1 stycznia - mówi Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska. - Być może tak szybko to się nie stanie, ale jest pewne, że w najpóźniej w 2009 roku przestaną istnieć ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku. Wtedy zintegrowane zostanie wszystko, od zarządzania liniami komunikacyjnymi po rozkłady jazdy i barwy pojazdów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto

Znalezione na mtk.
Może warto, abyśmy wszyscy popisali kilka maili w sprawie Redy?
Autobusy by sie przydały. Zatem - do pisania

Rumia. Piechotą do portu
dziś

Nie powstaną cztery linie autobusowe, które miały ułatwić dojazd do Portu Handlowego Rumia - Centrum Auchan kupującym i pracownikom. Klienci są oburzeni. Tym bardziej że to już kolejna niezrealizowana obietnica handlowców. Nie powstała bowiem droga, która miała prowadzić do hipermarketu z Redy (rozmowy pomiędzy samorządem a przedstawicielami firmy wprawdzie jeszcze trwają, ale efektów nie widać), co spowodowało, że w korkach na krajowej "6" stoją nie tylko klienci centrum, ale i niezainteresowani kupowaniem tam kierowcy próbujący dostać się do Trójmiasta. Kolejna wpadka to otwarcie, które nastąpiło kilka dni po terminie, a co warto przypomnieć informacja o opóźnieniu nie dotarła do setek klientów, jacy przyszli skorzystać z zapowiadanych megapromocji. Tych ostatnich też zresztą nie było.
- A teraz te autobusy. To jest po prostu skandal, żeby tak duże centrum handlowe, znajdujące się na takich peryferiach nie zapewniło wygodnego dojazdu także niezmotoryzowanym. Przecież nie każdy ma samochód. Jak oni traktują swoich klientów? - denerwuje się Janina Wolińska z Rumi.
Takich głosów jak pani Janiny dotarły do nas dziesiątki. Oburzeni klienci dzwonili także do Auchan i Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który miał zająć się organizacją wszystkich czterech linii.
- W pierwszych dniach otwarcia hipermarketu odbieraliśmy po kilkanaście telefonów dziennie - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia. - My jednak nie jesteśmy tu właściwym adresatem. Odsyłaliśmy zainteresowanych do źródła, czyli do Auchan podając specjalnie uruchomiony numer telefonu w firmie i adres mailowy, pod którym można zgłaszać skargi.
Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska, tłumaczy stanowisko firmy krótko.
- Taką decyzję podjął Port Rumia. Jest ona związana z finansami - oświadcza.
Tymczasem, jak udało nam się ustalić, firma zapłaciłaby ZKM Gdynia za organizację linii po ok. 1500 do 2 tys. złotych miesięcznie (w tym opracowanie m.in. rozkładu jazdy, który już jest zresztą gotowy czy ubezpiecznie pasażerów na przystankach) i przewoźnikowi za obsługę czterech linii około 65 tys. miesięcznie (pod warunkiem, że, tak jak było w planach, jeden autobus obsługiwałby dwie linie).
Ponieważ rzecznik Auchan twierdzi, że jeśli klienci będą mocno naciskać na urucho-mienie bezpłatnych linii auto-busowych, to być może firma jednak weźmie te głosy pod rozwagę. Podajemy numer telefonu, pod który można dzwonić w tej sprawie;
058 778 8666 oraz adres - mailowy centrum rumia@auchan.pl
Zmiana rozkładów jazdy linii: 133, 177, 187, 700, 759, N20 i N94 od 10 lutego 2007 r.

Z dniem 10 lutego 2007 r. wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy linii 133, 177, 187, 700, 759, N20 i N94.

Linia 133
We wszystkie dni tygodnia zostaje uruchomiony kurs z Płyty Redłowskiej do Dworca Gł. PKP o godz. 23.11.

Linia 177
We wszystkie dni tygodnia kurs o godz. 22.33 z Kamiennego Potoku do Kaczych Buków zostaje zastąpiony kursem o godz. 21.33.

Linia 187
We wszystkie dni tygodnia zostaną zlikwidowane kursy linii 187 o godz. 21.33 z Kamiennego Potoku i o godz. 21.53 z Dolnego Sopotu - Haffnera.

Linia 700
We wszystkie dni tygodnia zlikwidowany zostaje kurs o godz. 23.16 z Płyty Redłowskiej do bazy w Kaczych Bukach.

Linia 759
Zostaje zmieniona trasa kursu z Redłowa (z przystanku „Redłowo SKM - Stryjska”) do Chyloni, wykonywanego w soboty o godz. 4.51. Autobus 759 zamiast ul. Świętojańską, al. Piłsudskiego i Warszawską będzie kursować ul. Władysława IV, 10 Lutego, Morską i dalej stałą trasą linii do Dworca PKP w Chyloni, z zatrzymywaniem na wszystkich przystankach. Dodatkowo kurs ten zostaje opóźniony o 6 minut.

Linia N20
We wszystkie dni tygodnia zostaje uruchomiony dodatkowy kurs o godz. 23.47 z Dworca Gł. PKP do Chwarzna, skomunikowany z przyjazdem autobusu linii N30 z Kaczych Buków.
W celu umożliwienia przesiadki na pociąg SKM w kierunku Gdańska oraz na linię R w kierunku Rumi, o 5 minut we wszystkie dni tygodnia zostaje przyspieszony kurs z Chwarzna do Dworca Gł. PKP, wykonywany do tej pory o godz. 4.20.

Linia N94
We wszystkie dni tygodnia zostaje opóźniony o 2 minuty kurs z Węzła F. Cegielskiej, wykonywany do tej pory o godz. 23.20.


Wspólny bilet od 2008 roku

Czwartek, 2 marca 2006r.

1 stycznia 2008 roku z jednym biletem będziemy mogli dojechać z Pruszcza do Wejherowa. Po trzech latach negocjacji Rada Metropolitarna Zatoki Gdańskiej doszła do porozumienia w sprawie powstania związku komunikacyjnego.

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda, Żukowo, Pruszcz Gdański, Kolbudy, Kosakowo i Luzino będą miały wspólne bilety, taryfę oraz dopasowane rozkłady jazdy.
- Początek został zrobiony, od 1 stycznia 2008 nastąpi pełna integracja transportu. Będzie wspólny zarząd dla całej aglomeracji - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego.
Teraz fachowcy od komunikacji miejskiej muszą dograć kluczowe kwestie związane z rozliczaniem, angażowaniem przewoźników, ustaleniem cen etc.
Docelowo w projekt zaangażowana zostanie także Szybka Kolej Miejska.
- Wspólny bilet dla wszystkich miast to bardzo duży sukces. Ułatwi to przede wszystkim życie mieszkańcom. Oczywiście, będzie to kosztować budżet Sopotu, ale się opłaci - mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski
- W praktyce oznacza to przejazd autobusami, tramwajami, trolejbusami i pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej na jednym bilecie - dodaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wczorajsze ustalenia spowodują, że zarządy komunikacji miejskiej w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie ulegną likwidacji, a w ich miejsce powstanie jeden z siedzibą w Gdańsku. Właśnie ta kwestia budziła spore kontrowersje wśród urzędników.
- Nie było obrony Częstochowy". Zależało nam na porozumieniu. Od początku kibicowaliśmy powstaniu związku komunikacyjnego - wyjaśnia Błażej Słowikowski z gdańskiego magistratu.

Bartłomiej Rabij (maj), (joś) - Dziennik Bałtycki





[cut]
rozpiska wywieszona w ZKM Gdynia byla na dwie kartki. Generalnie caly
Sopot i centrum Gdyni az po Rumie

Pewnie bedzie za to zjebka ale zacytuje ZKM Gdynia :

W związku z wyścigiem kolarskim Tour de Pologne w dniu 3 września 2001r.
nastąpią poważne zakłócenia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
organizowanej przez ZKM w Gdyni.

GDYNIA
W godz. 13:00 - 17:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: Hutnicza, Estakada Kwiatkowskiego (do zjazdu przy Bazie
Kontenerowej), Janka Wiśniewskiego, plac Konstytucji, Dworcowa, 10 Lutego,
Skwer Kościuszki, Borhardta, Armii Krajowej, Sędzickiego, Sienkiewicza,
Mickiewicza, Skargi, Siemiradzkiego, Legionów, Stryjska, al. Zwycięstwa
(jezdnia w kierunku centrum Gdyni).
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w stanie zapewnić na większości linii autobusowych i trolejbusowych
regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy. W związku z tym zmienione
zostaną trasy linii jeżdżących w/w ulicami, np. autobusy kursujące normalnie
ul. Janka Wiśniewskiego pojadą równoległą ul. Morską.
Ponadto ze względu na start wyścigu w Gdańsku na ul. Spacerowej i przejazd
kolumny kolarzy przez Chwaszczyno, ZKM w Gdyni nie będzie w stanie w godz.
12:00 - 13:00 zapewnić na liniach autobusowych Z, 07 i 171 regularnych
odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy.

SOPOT
W godz. 9:00 - 17:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: al. Niepodległości (jezdnia w kierunku Gdyni), Haffnera,
Powstańców Warszawy, Grunwaldzka, 3 Maja, Kościuszki, Podjazd. Ulice
Haffnera i Powstańców Warszawy zamknięte będą dla ruchu drogowego do ok.
godz. 19:00.
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w tym czasie w stanie zapewnić na liniach autobusowych S, 09, 21,
144, 181, 185, 187 i 244 regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy.
Od godz. 9:00 do końca wyścigu ruch w obu kierunkach na al. Niepodległości
będzie się odbywać jezdnią w kierunku Gdańska, w zwiazku z czym przystanki
Goyki, Malczewskiego i Wejherowska w kierunku Gdyni zostaną zawieszone.
Trasa linia 21 zostanie skrócona do pętli Orłowo SKM - "Klif", a linie 144 i
187 zostaną zawieszone.
Uruchomiona zostanie linia 177 na trasie Kamienny Potok - Brodwino,
natomiast minibusy linii 185 jeździć będą na trasie Kamienny
Potok-Kujawska - Kamienny Potok SKM - Sienkiewicza. Zawieszone zostaną także
kursy do przystanku "Wejherowska" na linii 244.

RUMIA
W godz. 14:00 - 16:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: Grunwaldzka (jezdnia w kierunku Wejherowa), Ceynowy,
Żwirki i Wigury, Kosynierów, Starowiejska i Dąbrowskiego.
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w tym czasie w stanie zapewnić na liniach autobusowych J, R, 83, 84,
85, 86 i 173 regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy. Zmianie ulegną
trasy linii:
R - autobusy do Rumi dojeżdżać będą ul. Morską i Sobieskiego; koniec trasy
przy dworcu PKP;
J - autobusy od strony Wejherowa dojeżdżać będą tylko do dworca PKP,
natomiast powrót do Wejherowa będzie się odbywać przez Łężyce, Koleczkowo,
Nowy Dwór Wejherowski;
83 - linia zostanie zawieszona;
85 i 86 - autobusy od strony ul. Sobieskiego dojeżdżać będą do dworca PKP;
173 - autobusy będą jeździły na trasie: Gdynia Chylonia Dworzec PKP - Rumia
Dworzec PKP oraz Rumia Partyzantów - Gdynia Plac Kaszubski.
Dodatkowo w Rumi od godz. 9:00 do 14:00 zamknięta będzie dla ruchu drogowego
ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Piłsudskiego do Gdańskiej. W tym czasie
objazd zostanie poprowadzony ulicami: Gdańską, Świętojańską i Piłsudskiego.

Koniec cytatu.

Ndingue


Pan Edmund przepracował na kolei 35 lat. - Nie rozumiem, jak marszałek
mógł wpuścić takiego przewoźnika na tory. Jeżdżę z Drzycimia do
Grudziądza. Jeszcze do niedawna mogłem tę podróż odbyć jednym
pociągiem, a teraz muszę czekać w Laskowicach Pomorskich półtorej
godziny. Co więcej, na PKP mam zniżkę, a w Arrivie - nie. Może pan
marszałek, czy dokładnie - budżet województwa, na tej prywatnej firmie
zarobił, ale mieszkańcy - nie.
Emerytowanych kolejarzy, którzy teraz nie mogą korzystać ze swoich
przywilejów branżowych, telefonowało więcej. - Mieszkam w Grudziądzu i
nie mam wyboru. Za wyjątkiem pospiesznych, wszystkie pociągi są tutaj
obsługiwane przez Arrivę. Czyli mam pecha, że mieszkam w Grudziądzu?
Są lepsi i gorsi emerytowani kolejarze? - pyta pan Jerzy.




Wielu Czytelników krytykowało warunki jazdy. - Jestem pasażerką
pociągu Wierzchucin-Kościerzyna. Mówię nie tylko za siebie, ale za
innych pasażerów Arrivy.
Jeździmy w strasznych warunkach. Teraz - zimą pociągi podstawiane są
np. na 10 minut przed odjazdem pociągu. Marzniemy zatem na peronie. A
wśród pasażerów są np. chorzy, dzieci, osoby starsze. Wszyscy stoją i
czekają na pociąg, bo zwykle tak się zapełnia, że o miejsce siedzące
trzeba powalczyć. Trudno się dziwić, że najlepsi w tym wyścigu są
najmłodsi. Ostatecznie też mają prawo usiąść, bo każdy płaci równo za
przejazd. Ci którzy nie załapią się na siedzenie, muszą stać w tłoku.
I to w jakim! Powiem wprost, któryś z pasażerów nazwał ten pociąg
świniobusem, tak ubici jeździmy. Po prostu nie potrafię sobie
wyobrazić, co się będzie działo latem w upałach. Ludzie będą mdleć -
przepowiada mieszkanka Wierzchucina.



Ooo, to przegapiłem coś i Arriva zaczęła obsługiwać również połączenia
na trasie Kościerzyna-Wierzchucin? Pędzę na fotki do Bąka ;) Nawet jeśli
by faktycznie Arriva tam weszła to przy obecnym rozkładzie SA106 powinno
spokojnie wystarczyć - tam normalnie i tak SA101/102 jeździ lub
zaszynobus w postaci jednej bonanzy.

Czy pociąg może pomylić kierunki?- zdaniem pani Krystyny z Jeżewa. -
Ostatnio czekałam półtorej godziny na dworcu na córkę, która wracała
do domu z Grudziądza. Przyjechała tak późno, bo pociąg, który miał
wyruszyć z tamtejszego dworca przed godz. 18, zamiast w kierunku
Laskowic ruszył na Brodnicę, czyli w przeciwnym kierunku. Gdy
pasażerowie zwrócili maszyniście uwagę, że źle jedzie, wrócił do
Grudziądza. Tam jednak zadecydowano, że nie opłaca się już wysyłać
tego pociągu, więc córka dojechała do Jeżewa dopiero kolejnym
składem.



ROTFL. Że niby pomylił kabiny w szynobusie i jeszcze sobie przebieg
ułożył? Ciekawe ile jeszcze takich bzdur napiszą na temat Arrivy...

- Pociągi jeżdżą nieregularnie. Gdy w zamian podstawiony jest autobus,
to nie ma nawet tablicy, w jakim kierunku jedzie - podkreśla pani
Jadwiga Lewandowska. - Okna się nie otwierają, a drzwi nie zamykają.
Czasami pociąg jedzie z otwartymi. Co więcej, myślę, że maszyniści,
aby nadrobić opóźnienia, przekraczają dopuszczalną prędkość. Czasami
tak pędzą, że pasażerami rzuca po całym wagonie.



Tak jakby w pociągach spółek pekapowskich zawsze okna dawały się
otworzyć i zamknąć jednym palcem a drzwi chodziły równie niezawodnie.
Dzisiejszy Norwid albo Lajkonik z Gdyni - pomimo automatycznego
zamykania drzwi w wagonach jakoś jedne z nich wciąż pozostawały
niedomknięte choć skład zdążył pokonać już kilka km od stacji
początkowej. Zdjęciem EX Sawa w identycznej sytuacji służę jak ktoś
chętny.
"Rzucanie pasażerami" wcale nie musi oznaczać przekraczania prędkości
maksymalnej - jakiś czas temu jednen z jamników SKM przy większej
prądkości na linii 202 między Rumią a Wejherowem wężykował jak cholera a
tam fizycznie jest niemożliwe przekroczenie prędkości drogowej przez ten
typ taboru.


Nie prawda. Aby zmienić cenę 2 zł. czyli obowiązującą potrzebna jest
Uchwałą, aby zmienić cenę promocyjną takowej nie potrzeba.



A co to za różnica? Żadna.

Promocja to
oferta czasowa.



Bardzo długo czasowa.

Jak pokazuje praktyka MPK jest ona coraz mniejsza.



będzie jeszcze większa jak cześć ludzi ucieknie do prywaciarzy

Pręzej
czy póśniej ceny biletów i w MPK i w MKP wzrosną, Bo tak działa rynek.



to co mamy to nie jest żaden rynek. Urząd MIasta zlikwidował połowę kursów
prywaciarzy - ale mi rynek.

W MPK
ceny wzrosną bo miasto niewydoli, a w MKP bo nikt nie będzie lał wody do
baku.



w MKP nie muszą lać wody do baku żeby wychodzić na swoje. Dlatego że nie ma
gapowiczów.

A po drugie łatwiej będzie wyrównać do MPK, kosztem pasażera.



jesteś śmieszny. Gdyby MKP chciało wyrównać do MPK kosztem pasażera to już by
dawno to zrobiło.

MKP
potraktuje obniżkę promocji jako zachętę do podwyżśzenia cen za przejazd.



człowieku nie rozśmieszaj ludzi

Tak działa właśnie rynek Tak się dzieje w Piotrkowie, tak się dzieje w
Wałbrzychu tak się stanie i w Lublinie.



tak nie działa żaden rynek - w Lublinie ilość kursów, rozkłady jazdy
przewożników prywatnych są narzucane przez urzędników. To nie jest żaden
rynek.

Słowo "promocja" pozwala po pierwsze na zachowanie ceny biletu ulgowego
| ustawowego 50% w wysokości 1 zł, a poza tym jest zwykłym, wręcz banalnym,
| chwytem marketingowym. Ze zjawiskiem tym można się spotkać bardzo często,
np. w
| większych sklepach, gdzie skreśla się w widoczny sposób jedną cenę, obok
pisze
| drugą, niższą. Ludziska ro łykają.



ale dopóki prawo nie zabrania promocji to można to stosować.

Ceny na promocję w markecie nie ustala władza. Bo do niej nie dopłaca.



no to niech przestanie dopłacać do MPK i odwali się od ustalania cen.

A jednak nie tak. Gdybyś przyjrzał się dokładnie ukształtowaniu terenu w
Gdyni zauważyłbyś że w Gdyni nie ma możliwości podróży po najkrótszej linii
łączącej dwa punkty w mieście.



W Lublinie też nie, przynajmniej nie autobusem MPK. Nie wiedzieć dlaczego nie
ma autobusów np. z Felina przez Al. Witosa, Al. Tysiaclecia, Al. Solidarnosci
i Sikorskiego na Węglin, a byłby to najszybszy i najkrótszy dojazd z Felina i
Węglina do centrum. Tak jeździ za to świdnicka 80.

Układ miasta i skanalizowanie głównych ciągów
pomiędzy wysoczyzną a zatoką powoduje, że chcąc podróżować pomiędzy punktami
oddalonymi od siebie o 5 km, musisz pokonać drogę prawie dwa razy większą. W
Lublinie najczęściej podróżujesz w linii prostej, ew. nieznacznie
odbiegającej od niej. Więc jak już pisałem nie da się porónać obszaru, ale
odległość przewozu się da, a ta w Gdyni jest większa. A cena biletu
mniejsza.



ale 90% mieszkanców Gdyni może jednak dojechać w miarę prosto czyli np. z
Chylonii do centrum, z Orłowa do centrum, z Karwin do centrum itp.

te Oksywia, Wielkie Kacki i inne zagubione wśród wzgórz dzielnice to absolutny
margines jeżeli chodzi o liczbę mieszkanców.

A co ma odległość do rzeczy.



nic. szkoda że nie ma busów Gdynia - Rumia i Gdynia - Sopot po złotówce :-)

Wizyta w tym mieście i tygodniowe oględziny w
czasie przygotowań do przeprowadzenia badań do analizy sytuacji ekonomicznej
utwierdzają mnie w tym przekonaniu.



no i przez tydzień wybadałeś, że większość mieszkańców lublina jeżdzi
autobusem więcej niż 2 razy dziennie i większość z przesiadkami.
Niezły jesteś.

A co za różnica, na ile je podzielą. Mogą podzielić na więcej. Wyznaję
zasadę, że im mniejsza firma tym lepiej się ją prowadzi i zarządza.



nie zawsze, ale zwykle tak jest

pozdrawiam aron

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 07673.html

[Bydgoszcz, Toruń] Bilet aglomeracyjny dla Bydgoszczy i Torunia

Bydgosko-toruński bilet aglomeracyjny oficjalnie zaoferowały w czwartek władze obu miast. Bilet umożliwia przejazd koleją i korzystanie z komunikacji miejskiej.

"Jeden bilet, ważny na trasie Bydgoszcz-Toruń i Toruń-Bydgoszcz, a także w autobusach i tramwajach w każdym z tych miast, to istotny krok w kierunku budowania przyszłej aglomeracji, a także myślenia o Bydgoszczy i Toruniu jako o jednym organizmie miejskim" - zapowiedział podczas inauguracyjnego przejazdu w czwartek marszałek województwa Piotr Całbecki.

Kujawsko-Pomorskie wprowadziło jeden wspólny, zintegrowany bilet komunikacji publicznej, ważny w pociągach oraz przez godzinę po wyjściu z pociągu, na liniach tramwajowych i autobusowych na terenie miast włączonych do projektu szybkiej kolei metropolitalnej BiT City. Samorząd województwa, który jest jego inicjatorem, dopłaci do niego w tym roku 3,7 mln zł, a władze każdego z miast zrezygnowały z części zysków z biletów, szacowanej na 200 tys. zł.

Kolej BiT City, obsługiwana przez PKP, to jedno z przedsięwzięć budujących przyszłą metropolię bydgosko-toruńską. Jeden wspólny bilet na przejazd pociągiem na trasie Bydgoszcz-Toruń (lub Toruń- Bydgoszcz), honorowany dodatkowo w komunikacji miejskiej w obrębie obu miast, ma ułatwić przyszłą integrację obu miast, a w przyszłości objąć także Włocławek.

Jednorazowy bilet aglomeracyjny, na razie ważny tylko między Toruniem i Bydgoszczą, kosztuje 10,50 zł. Jego posiadacz przez godzinę od zakończenia podróży koleją będzie mógł się poruszać także komunikacją miejską Bydgoszczy lub Torunia. Sam bilet kolejowy na trasie Bydgoszcz-Toruń (Toruń-Bydgoszcz) kosztuje 10 zł, a bilety komunikacji miejskiej to dodatkowe 2,10 zł w Toruniu i 2,20 zł w Bydgoszczy.

"Cieszę się, że tak szybko udało nam się tę sprawę przeprowadzić (...) samorząd naszego województwa rozpoczął przygotowania zaledwie we wrześniu" - podkreślił marszałek Całbecki.

Po wprowadzeniu 9 grudnia nowego rozkładu jazdy, znacznie zwiększyła się częstotliwość połączeń kolejowych na trasie Bydgoszcz-Toruń i Toruń-Bydgoszcz. W szczycie pociągi kursują średnio co pół godziny.

W ostatnich dniach o wprowadzeniu wspólnego biletu na komunikację publiczną poinformowały także samorządy województw pomorskiego i małopolskiego.

Od 1 stycznia ze wspólnego biletu na komunikację publiczną można korzystać w 13 pomorskich miastach i gminach. Nowy bilet funkcjonuje tam w gminach: Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Pruszcz Gd., Wejherowo, Żukowo oraz miastach: Gdańsku, Gdyni, Pruszczu Gd., Redzie, Rumi, Sopocie i Wejherowie. Zintegrowany bilet obejmuje autobusy, tramwaje, trolejbusy, a także kolej (Szybka Kolej Miejska - SKM).

Jeden bilet na połączenie kolejowe i komunikację wprowadzono także w Krakowie. Od Nowego Roku pasażerowie mogą korzystać z jednego miesięcznego biletu aglomeracyjnego obejmującego połączenie kolejowe pomiędzy Krzeszowicami i Krakowem oraz wybrane linie lub całą komunikację miejską w Krakowie.

Wspólny bilet obejmujący komunikację miejską oraz podmiejską kolejową funkcjonuje też w Warszawie.
PKS Gdańsk
12 kwietnia 2009 (Wielkanoc)
Kursują tylko linie 856 (Gdańsk – Buszkowy Górne), 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) i 876 (Gdańsk – Bielkówko) wg specjalnych rozkładów jazdy.
Gmina Kolbudy obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 856 przez Łapino i Lisewiec, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
Na linii 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) wykonane zostaną kursy:
- z Gdańska: 7:30, 11:25, 14:40, 20:10
- z Kościerzyny: 5:15, 11:50, 16:10, 20:20
Gmina Pruszcz Gdański obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 876 przez Pruszcz Gdański do Bielkówka, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
Pozostałe linie nie kursują.
13 kwietnia 2009 (Poniedziałek Wielkanocny)
Nie kursują autobusy do Suwałk i Płocka oraz do Kaliningradu.
Linie 856 i 876 kursują jak w dniu 12 kwietnia.
Nie zostanie wykonany kurs o godzinie 8:00 Gdańsk – Kościerzyna. Pozostałe kursy funkcjonują wg rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.

PKS Słupsk
Dnia 9-10 kwietnia 2009r. - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.
Dnia 11 kwietnia 2009r. (WIELKA SOBOTA) - komunikacja funkcjonuje według sobotniego rozkładu jazdy z ograniczeniem do godz. 16:00.
KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA NIE FUNKCJONUJE ! (Poza przyjazdami kursów z tras)
DODATKOWY KURS Słupsk-Bydgoszcz o godz. 10:30 i Bydgoszcz-Słupsk o godz.16:40
AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA-SŁUPSK-USTKA KURSUJĄ DO GODZ. 16:00
Dnia 12 kwietnia 2009r. I DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - KOMUNIKACJA NIE FUNKCJONUJE
Dnia 13 kwietnia 2009r. II DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - komunikacja funkcjonuje według świątecznego rozkładu jazdy od godz. 13:00 w ograniczonym zakresie.
AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA - SŁUPSK- USTKA KURSUJĄ 13:00 - 20:00
KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA W KIERUNKACH:
Warszawa godz. 5:30, Jelenia Góra godz. 7:45, Łódź godz. 10:30, Hrubieszów 18:00 Katowice godz. 18:45, Zakopane godz. 19:15, Warszawa godz. 22:05 i dodatkowy kurs Bydgoszcz godz. 10:30.
W dniu 14 kwietnia 2009r. (wtorek) - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.

PKS Wejherowo
2009.04.09. (Czwartek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
2009.04.10. (Piątek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
2009.04.11. (Sobota) - komunikacja funkcjonować będzie wg rozkładów sobotnich, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
Linia 650: Kurs o godzinie 21:00 z Karwi do Pucka
Linia 652: Kurs o godzinie 20:10 z Jastrzębiej Góry do Pucka
Linia 652: Kurs o godzinie 20:45 z Pucka do Jastrzębiej Góry
Linia 656: Kurs o godzinie 18:55 z Pucka do CH Port Rumia
Linia 656: Kurs o godzinie 20:05 z CH Port Rumia do Pucka
Linia 660: Kurs o godzinie 20:12 z Białogóry do Pucka
Linia 660: Kurs o godzinie 21:15 z Pucka do Białogóry
Linia 670: Kurs o godzinie 19:12 z Będargowa do Wejherowa
Linia 670: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Będargowa
Linia 678: Kurs o godzinie 19:52 z Linii do Wejherowa
Linia 678: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Linii
Linia 691: Kurs o godzinie 17:46 z Wierzchucina do Wejherowa
Linia 692: Kurs o godzinie 19:30 z Wejherowa do Wierzchucina
Linia 694: Kurs o godzinie 19:29 z Sasina do Wejherowa
Linia 694: Kurs o godzinie 20:30 z Wejherowa do Sasina
2009.04.12. (Niedziela) - komunikacja organizowana przez PKS Wejherowo nie będzie funkcjonować
2009.04.13. (Poniedziałek) - komunikacja bedzie funkcjonować zgodnie z rozkładem niedzielno świątecznym, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
Linia 650: Kurs o godzinie 6:00 z Karwi do Gdyni
Linia 650: Kurs o godzinie 9:45 z Gdyni do Karwi
2009.04.14. (Wtorek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
SKM
"madcap":

| Ja mowilem o wprowadzeniu biletu algomeracyjnego na wzor tego
istniejacego w
| Warszawskim Wezle czy w Lublinie albo innym Krakowie.
Nie bardzo wiem jak to wyglada w Krakowie czy w Warszawie, natomiast
jesli mowisz o biletach strefowych, ktore tam obowiazuja, to wydaje mi
sie, ze wprowadzenie czegos takiego niewiele zmieniloby w aglomeracji
Trojmiasta.



Na pewno nie przyczyniloby sie do strat PR, a jedynie podniosloby
atrakcyjnosc ich oferty. Zwlaszcza gdyby takie bilety byly tansze niz SKM :)

Pozwole sobie miec inne zdanie... Sam mieszkalem co prawda w
Srodmiesciu, ale wielu z moich znajomych z Gdyni czy z Rumi korzystalo z
biletow PR, wlasnie po to, zeby zaoszczedzic na czasie. Inna sprawa, ze
i tak zwykle jezdzili SKM-ka, bo pociag PR byl albo za pol godziny albo
sie spoznial.



Totez wlasnie w tym miejscu jest adekwatne moje stwierdzenie, ze PR nie
usiluje walczyc o klienta w Trojmiescie.

Owszem. W zasadzie nasza dyskusja nie ma wiekszego sensu, bo ani Ty ani
ja nie mamy zadnych danych o potokach pasazerskich w Trojmiescie
(kierunek i natezenie) i opieramy sie li tylko na naszych obserwacjach.



Podejrzewam, ze takie dane to niewiele osob w ogole posiada :/

Natomiast musisz sie zgodzic z tym, ze ZKM dojedziesz wszedzie w
przeciwienstwie do SKM. W zwiazku z tym kolejka beda jezdzili ludzie,
ktorzy:
- maja poczatek i cel podrozy w okolicy przystankow SKM
- ktory podrozuja na tak duze odleglosci, ze ZKM nie jest juz atrakcyjny
czasowo.



Otoz to. Jest jeszcze trzecie kryterium - SKM jest tansze, nawet za cene
codziennych kilkuminutowych spacerow.

| Bo nikt o zdrowych zmyslach nie korzysta z komunikacji, ktora jest 6
razy na
| dobe, majac tansza konkurencje srednio co 5 minut...
Owszem ale problemem jest nie tylko czestotliwosc... IMHO nie da rady
SKM pobic ZKM jesli chodzi o czestotliwosc kursowanie na trasie Gdansk
Gl - Nowy Port.



Bede sie upierac, ze na trasie Gdansk Gl. - Gdansk New Port ludzie beda
korzystac z ZKM. Ale tacy, ktorzy dojezdzaja z Gdyni i maja bezposrednie
polaczenie z Portem, raczej korzystaliby z SKM. A tak, skoro musza sie
przesiasc, to pojda na tramwaj.

Ale... Problem jest taki: Wyobraz sobie, ze masz
dojezdzac na trasie Gdansk Gl. - Nowy Port. W momencie zakupu biletu
okresowego musisz dokonac _wyboru_ - SKM czy ZKM. Co wybierzesz? Jesli
zas do dworca glownego musisz dojechac autobusem?



Logiczne, ze tramwaj. Zas dojezdzajac kolejka SKM do Dworca, wybralbym SKM,
gdyby istnialo bezposrednie polaczenie.

Chyba sie nie doczekamy ani jednego ani drugiego, moze nasze wnuki... To
mi przypomina rozmowe optymisty i pesymisty:
(P) - gorzej juz byc nie moze
(O) - alez moze

:)



;D

I jesli juz odtwarzac linie Wrzeszcz - Stara Pila - Zukowo -
Koscierzyna/Kartuzy, to wlasnie z mysla przede wszystkim o dowozie ludzi
z Kaszub. Jak przy okazji przypasuje to komus z Kokoszek, lotniska czy
Niedzwiednika to OK.



No taki mialem zamysl ;D

| 2 razy?!
| SKM: Zabianka - Gdansk - New Port = 17 + 15 (czas jazdy z rozkladu 2002,
| kiedy to szlakowa byla nieco wyzsza) = 32.
Obecnie nie zejdzie sie ponizej 40 minut (wez pod uwage czas na zmiane
czola kibla).



Zmiana czola moze sie odbyc w nieco krotszym czasie, ale sie na tym nie znam
i moge sie mylic.

Za duzo tego gdybania... Owszem, jakby pare rzeczy dobudowac tu i tam,
to pewne sprawy ktore sa dzis IMHO bez sensu stana sie sensowne.



Najgorsze jest to, ze nikt z oficjeli nie pomysli nad jakims sensownym
rozbudowywaniem / modernizacja tego, co juz jest. Najprosciej zamykac, bo
nierentowne.

odcinek G - Nowy Port przejechac SKM jest nieznacznie szybciej niz
tramwajem. Tramwaj jedzie circa 20 minut, kolejka 16 (do Brzezna) ale
jakby jechala 10 to by niewiele zmienilo...



Bo nie ma sensu puszczanie pociagow tylko na trasie Gdansk Gl. - Gdansk Nowy
Port. Zeby byla atrakcyjnosc dla pasazera, powinno byc polaczenie z Gdynia
lub Tczewem (w zaleznosci od tego, gdzie jest wiecej ludzi), ktorym takie
polaczenie by pasowalo).

| A linia do Nowego Portu jest w obecnym ksztalcie bez sensu - jak sa
pociagi
| _tylko_ z Gdanska Gl., to nic dziwnego, ze ludzie z tego nie korzystaja.
Bo
| skoro i tak musze sie przesiasc, to przesiade sie na tramwaj, bo jest co
5
| minut, a nie 6 razy dziennie... Poza tym, sam jadac do New Portu jade
| tramwajem, bo na Gdansk mam sieciowke
A gdybys mial te sama sieciowke na ten odcinek wazna w SKM?



Przy obecnej czestotliwosci pociagow na tym kawalku? Jasne, ze z tramwaju,
chyba, ze akurat (do 15-20 minut) by cos jechalo.
Przy dawnym rozkladzie (cos ok. co 30 minut) SKM.

Pozdrawiam,
Sorrow.

SKM

| Pozwole sobie miec inne zdanie... Sam mieszkalem co prawda w
| Srodmiesciu, ale wielu z moich znajomych z Gdyni czy z Rumi korzystalo z
| biletow PR, wlasnie po to, zeby zaoszczedzic na czasie. Inna sprawa, ze
| i tak zwykle jezdzili SKM-ka, bo pociag PR byl albo za pol godziny albo
| sie spoznial.

Totez wlasnie w tym miejscu jest adekwatne moje stwierdzenie, ze PR nie
usiluje walczyc o klienta w Trojmiescie.



No ale nieadekwatne jest Twoje twierdzenie, ze o tym ze PR jezdzi
szybciej ale nieco drozej nikt nie wie. Ludzie wiedza, tylko ze nie
kazdemu to pasuje - chocby na polibude Cie PR nie dowiezie. Do stoczni
tez nie...

| Owszem. W zasadzie nasza dyskusja nie ma wiekszego sensu, bo ani Ty ani
| ja nie mamy zadnych danych o potokach pasazerskich w Trojmiescie
| (kierunek i natezenie) i opieramy sie li tylko na naszych obserwacjach.

Podejrzewam, ze takie dane to niewiele osob w ogole posiada :/



Byc moze ktos posiada, mozliwe ze ZKM Gdansk robil jakies badania. Albo
wydzial infry UM i nieoceniony Antos Szczyt ;)

| Owszem ale problemem jest nie tylko czestotliwosc... IMHO nie da rady
| SKM pobic ZKM jesli chodzi o czestotliwosc kursowanie na trasie Gdansk
| Gl - Nowy Port.

Bede sie upierac, ze na trasie Gdansk Gl. - Gdansk New Port ludzie beda
korzystac z ZKM. Ale tacy, ktorzy dojezdzaja z Gdyni i maja bezposrednie
polaczenie z Portem, raczej korzystaliby z SKM. A tak, skoro musza sie
przesiasc, to pojda na tramwaj.



Nie sadze. Jesli dojezdzaja z Gdyni to duzo latwiej sie im przesiasc z
pociagu na pociag. Nie przesiadki sa tu problemem, tylko czestotliwosc
na odcinku G - Nowy Port. I nie wydaje mi sie, zeby jezdzacych z tej
Gdyni bylo az tak wielu, zeby warto bylo ja podnosic.

| Ale... Problem jest taki: Wyobraz sobie, ze masz
| dojezdzac na trasie Gdansk Gl. - Nowy Port. W momencie zakupu biletu
| okresowego musisz dokonac _wyboru_ - SKM czy ZKM. Co wybierzesz? Jesli
| zas do dworca glownego musisz dojechac autobusem?

Logiczne, ze tramwaj. Zas dojezdzajac kolejka SKM do Dworca, wybralbym SKM,
gdyby istnialo bezposrednie polaczenie.



Ale co ma do tego bezposrednie polaczenie? Jak dojezdzasz kolejka -
korzystasz z biletu okresowego czy jedorazowego SKM -co za roznica czy
masz sie przesiasc na kolejke do Nowego Portu czy pojechac bezposrednia?

| I jesli juz odtwarzac linie Wrzeszcz - Stara Pila - Zukowo -
| Koscierzyna/Kartuzy, to wlasnie z mysla przede wszystkim o dowozie ludzi
| z Kaszub. Jak przy okazji przypasuje to komus z Kokoszek, lotniska czy
| Niedzwiednika to OK.

No taki mialem zamysl ;D



No to tu mamy konsensus :)

| 2 razy?!
| SKM: Zabianka - Gdansk - New Port = 17 + 15 (czas jazdy z rozkladu 2002,
| kiedy to szlakowa byla nieco wyzsza) = 32.

| Obecnie nie zejdzie sie ponizej 40 minut (wez pod uwage czas na zmiane
| czola kibla).

Zmiana czola moze sie odbyc w nieco krotszym czasie, ale sie na tym nie znam
i moge sie mylic.



Ponizej 5 minut raczej sie nie da, trzeba jednak wziac pod uwage, ze nie
mozna zmiany robic w pospiechu, bo dojdzie do nieszczescia.

| Za duzo tego gdybania... Owszem, jakby pare rzeczy dobudowac tu i tam,
| to pewne sprawy ktore sa dzis IMHO bez sensu stana sie sensowne.

Najgorsze jest to, ze nikt z oficjeli nie pomysli nad jakims sensownym
rozbudowywaniem / modernizacja tego, co juz jest. Najprosciej zamykac, bo
nierentowne.



Ba, oficjele czasem mysla nad tym, co z tego jesli koszty takich
rozwiazan stawiaja je poza zasiegiem.

| odcinek G - Nowy Port przejechac SKM jest nieznacznie szybciej niz
| tramwajem. Tramwaj jedzie circa 20 minut, kolejka 16 (do Brzezna) ale
| jakby jechala 10 to by niewiele zmienilo...

Bo nie ma sensu puszczanie pociagow tylko na trasie Gdansk Gl. - Gdansk Nowy
Port. Zeby byla atrakcyjnosc dla pasazera, powinno byc polaczenie z Gdynia
lub Tczewem (w zaleznosci od tego, gdzie jest wiecej ludzi), ktorym takie
polaczenie by pasowalo).



IMHO niewiele to zmieni. Nawet jesli bedzie bezposrednie polaczenie z
Tczewem, to przeciez nie co 10 minut.

| minut, a nie 6 razy dziennie... Poza tym, sam jadac do New Portu jade
| tramwajem, bo na Gdansk mam sieciowke

| A gdybys mial te sama sieciowke na ten odcinek wazna w SKM?

Przy obecnej czestotliwosci pociagow na tym kawalku? Jasne, ze z tramwaju,
chyba, ze akurat (do 15-20 minut) by cos jechalo.
Przy dawnym rozkladzie (cos ok. co 30 minut) SKM.



No wlasnie i tu jest pies pogrzebany. I o ile jeszcze mozna uznac, ze
jezdzenie kibli Tczew - New Port ma jakis sens, to Gdynia - N. Port jest
raczej bez sensu. Wystarczylaby czestotliwosc co 20 minut i wspolny
bilet i wtedy byloby bez znaczenia czy to bylaby trasa G - Nowy Port czy
jakas dluzsza. Potrzebny tylko wspolny bilet. Odcinek Gda - Gdy takiego
biletu do funkcjonowania nie potrzebuje, bo jest dluzszy i nie ma
bezposredniej konkurencji ze strony ZKM.

Pozdrowienia
Arkadiusz Kosecki

[Gdynia] Zmiany w komunikacji we Wszystkich Świętych

W okresie Wszystkich Świętych, do 2 listopada br. komunikacja miejska organizowana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni na obszarze Gdyni i Kosakowa, funkcjonować będzie według zmienionych zasad. Do cmentarzy uruchomione zostaną dodatkowe linie autobusowe, na których przejazd odbywać się będzie wg taryfy zwykłej – wraz ze wszystkimi uprawnieniami do przejazdów ulgowych i bezpłatnych. Na tych liniach ważne będą także bilety miesięczne i dekadowe.

Środa, 31 października 2007 r.

Obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w dni powszednie nauki szkolnej.

Zmiany tras

Ze względu na wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku ul. Witomińskiej w Gdyni (od bramy cmentarza do Witomina) i przewidywane w ciągu dnia utrudnienia w kursowaniu na tym odcinku pojazdów komunikacji miejskiej, autobusy linii 103, 137, 141 i 190 w obie strony kursować będą ul. Kielecką, przy czym kursy tych linii w kierunku Witomina do godz. 8.00 i po godz. 18.00 będą wykonywane ul. Witomińską.

Dodatkowa oferta

Aby umożliwić dojazd do Cmentarza Witomińskiego, w godzinach 8.00–18.00 uruchomiona zostanie linia 390 – na trasie: Gdynia Dworzec Gł. PKP - Dworcowa - 10 Lutego (powrót Władysława IV - Jana z Kolna) - Władysława IV – al. Piłsudskiego - Śląska - Witomińska - Cmentarz Witomiński. Autobusy linii 390 zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach linii 190 na jej trasie. Opłata za przejazd – wg taryfy zwykłej.

W godzinach 9.00-17.00 zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów na linii 105 do Cmentarza Komunalnego w Kosakowie (kursy co 15 minut).

Czwartek, 1 listopada 2007 r. – Uroczystość Wszystkich Świętych

Obowiązywać będą sobotnie rozkłady jazdy.

Zmiany tras

Ze względu na wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku ul. Witomińskiej w Gdyni (od bramy cmentarza do Witomina) i przewidywane w ciągu dnia utrudnienia w kursowaniu na tym odcinku pojazdów komunikacji miejskiej, autobusy linii 137, 141 i 190 w obie strony kursować będą ul. Kielecką, przy czym kursy linii 141 w kierunku Witomina do godz. 7 będą wykonywane ul. Witomińską.

Ze względu na wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ul. Rzemieślniczej w Kosakowie, od ul. Rumskiej do Chrzanowskiego, zmianie ulegnie trasa linii 105. W kierunku Cmentarza Komunalnego w Kosakowie autobusy będą kursować przez Pierwoszyno: ul. Żeromskiego w Kosakowie, Kaszubską i Rumską w Pierwoszynie, Rumską i Rzemieślniczą w Kosakowie. W kierunku powrotnym trasa linii 105 nie ulega zmianie.

Dodatkowa oferta

Aby umożliwić dojazd do Cmentarza Witomińskiego, w godzinach 7.00 –21.00 uruchomiona zostanie linia 390 – na trasie: Gdynia Dworzec Gł. PKP - Dworcowa - 10 Lutego (powrót Władysława IV - Jana z Kolna) - Władysława IV – al. Piłsudskiego - Śląska - Witomińska - Cmentarz Witomiński. Autobusy linii 390 zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach linii 190 na jej trasie. Opłata za przejazd – wg taryfy zwykłej.

Dla ułatwienia dojazdu do Cmentarza Komunalnego w Kosakowie dłużej, w godzinach 7–19.30, i częściej (kursy co 10 minut) będzie funkcjonować linia 105.

Ponadto, w godzinach 8.30–17.00 uruchomiona zostanie dodatkowa linia autobusowa 305 – na trasie: Gdynia pl. Kaszubski – Jana z Kolna – Dworcowa (z powrotem 10 Lutego – Władysława IV) – Podjazd – Morska – Estakada Kwiatkowskiego – Unruga – Czernickiego – Kosakowo – Kosakowo Cmentarz Komunalny. Autobusy linii 305 zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach linii 105 na jej trasie, za wyjątkiem przystanków przy ul. Gołębiej i Terminalu Promowym. Opłata za przejazd – wg taryfy zwykłej, bez granicy taryfowej na Pogórzu Górnym.

Cmentarz w Kosakowie obsługiwać będzie w godzinach 8.15-17.30 także linia dodatkowa 273 – na trasie: Gdynia Chylonia Dw. PKP – Kartuska – Morska – Rumia: Sobieskiego – Rumia Dworzec PKP – Starowiejska – Derdowskiego – Dębogórska – I Dywizji WP – Kazimierz – Kosakowo: Rzemieślnicza – Kosakowo Cmentarz Komunalny. Powrót do Chyloni odbywać się będzie trasą linii 173, przez Dębogórze. Autobusy linii 273 zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach innych linii na jej trasie. Opłata za przejazd – wg taryfy zwykłej, z granicami taryfowymi w Cisowej i Kazimierzu.

Ponadto, w godzinach 10.00–17.00, na fragmencie trasy linii 173: Gdynia Chylonia Dworzec PKP – Kartuska – Morska – Sobieskiego – Górnicza – Rumia Cmentarz Komunalny uruchomiona zostanie linia autobusowa 373, funkcjonująca z częstotliwością co 10-20 minut. Opłata za przejazd – wg taryfy zwykłej, z granicą taryfową w Cisowej.

Funkcjonować będą także linie:

88 – na podstawie rozkładu specjalnego (zbliżonego do powszedniego) w godzinach 8.00- 16.00,

165 – zgodnie z niedzielnym rozkładem jazdy.

Poza linią 105, zwiększona częstotliwość, w godzinach 9.00–17.00, obowiązywać będzie na liniach autobusowych:

- 187 (kursy co 10 minut);

- 197 (kursy co 20 minut);

oraz trolejbusowych:

- 26 i 27 (na obu liniach kursy co 10 minut).

Dłużej funkcjonować będą linie:

- 30 – do godz. 16.30,

- 86 – do godz. 18.30.

Linie zawieszone lub ograniczone

Nie będą funkcjonować linie bezpłatne (hipermarketowe): 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09 i 012.

Z uwagi na dodatkową ofertę połączeń Pogórza Dolnego ze śródmieściem Gdyni (liniami 105 i 305), w godzinach 9–16.30 rzadziej kursować będą autobusy linii 170 (kursy co 30 minut), przy czym zgodnie z sobotnim rozkładem jazdy zostaną wykonane wszystkie kursy do/z pętli przy ul. Złotej.

Piątek – 2 listopada 2007 r.

Obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w dni powszednie wolne od nauki szkolnej (w ferie).

Dodatkowa oferta

W godzinach 9.00-17.00 zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów na liniach:

- 105 do Cmentarza Komunalnego w Kosakowie (kursy co 15 minut);

- 190 do Cmentarza Witomińskiego (kursy co 7-8 minut).

Dodatkowo linia 105 będzie funkcjonować dłużej, do ok. godz. 19.30 ( dodatkowe kursy wieczorne, jak w rozkładzie jazdy ważnym od kwietnia do października).

>